pátek 17. května 2013

Čokokoláč




Tento výborný koláč, bez živočišných produktů mám moc ráda. Je hrozně jednoduchý, rychlý a tááák dobrý. Recept je na hrnky, takže ještě jednodužší než jsme doufali. Na těsto zašpiním jednu odměrku, jednu mísu, jednu lžíci, malou lžičku, stěrku a formu na pečení vyložím pečícím papírem :-) Často používám celozrnnou mouku, takže i v tomto receptu jsem se snažila bílou pšeničnou mouku trochu upgradovat.



Recept:


1 hrnek celozrnné pšeničné mouky
1/5 hrnku celozrnné špaldové mouky
1 hrnek třtinového cukru, nebo 100-120g medu (ten se mi špatně měří na hrnky)
2 čajové lžičky octu
1/2 lžičky soli
1 hrnek vody
1/3 hrnku oleje
1 lžička vanilkové esence Marks a Spencer
1/4 hrnku Fair Trade kakaa
1 prášek do pečiva



Postup:

Obě mouky, prášek do pečiva, cukr, sůl a kakao smíchám v míse, pak do ní přileju ocet s olejem, vodou a vanilkou Pokud dávám med, dám ho v tuto chvíli. Jednoduše vše smícháme, naleju do menší čtveraté formy a peču na 180°C až je uvnitř upečený
(zkouším párátkem které zapíchnu doprostřed koláče, pokud jej vytáhnu suché, těsto se na něj nelepí, je hotovo).






Protože je Stevia hrozně zdravá, ale mě hrozně nechutná, rozhodla jsem se zkusit ji sem propašovat. Sázela jsem na to, že hodně kakaa přerazí tu pachuť, kterou pro mne Stevia má.
Místo cukru jsem použila 1/4 hrnku stevia a asi 2 lžíce medu. Po ochutnání těsta jsem radši přidala ještě skořici, protože pořád bylo ještě co přerážet.
Výsledek byl poměrně dobrý, chutný, ale já jsem zjistila, že toto, sice velice prospěšné a nízkokalorické přírodní sladidlo bohužel do svého jídelníčku opravdu nezařadím.












Ozdoby na koláči nejsou z cukru, ale přes formičku jsem nasypala sojový nápoj v prášku ;-)





Pekla jsem tento koláč i na Férovou snídani, na něj jsem použila FairTrade třtinový cukr, který byl lepivějšíí než dříve používaný, pro jistotu jsem cukr smíchala s moukou a celé to společně prosila přes síto, protože jsem měla strach, že bych v těstě měla kusy cukru. Byl krásně nadýchaný, opravdu výborný.


Žádné komentáře:

Okomentovat