úterý 14. května 2013

Domácí čokoláda

Konečně jsem se dostala k výrobě domácí čokolády. Bez sojového lecitinu, oslazenou něčím zdravějším něž řepným cukrem. S použitím jakýchkoliv tuků, které jsem v okolí sehnala, to nikdy nebylo ono, čokoláda byla spíše jako ztuhlá poleva :-(
A hlavně se považuji za čokoholika, proto pro mne byla vlastnoruční výroba základní čokolády prostě potřeba, téměř životně důležitá.

Použia jsem cukr z kokosových květů, se kterým jsem pracovala prvně a netušila jsem, jak špatně (možná vůbec) jde rozpustit v tuku. 

Přes Internetový obchod s čokoládou jsem si koupila kakaové máslo, které jako jediné jde opravdu do čokolády, vyráběné z kakaa, použít.
Kakao i cukr jsem koupila v místním obchůdku se zdravou výživou.
 Pokoušela jsem se cukr jak rozpustit na pánvi, tak rozpustit v kakaovém másle, bohužel ani v jednom případě se mi nerozpustil úplně. Na pánvi se sice začal tavit, ovšem to šlo ruku v ruce i se silným zaváněním a nechtěla jsem aby se připálil.V receptu je práškový cukr, to byla taky asi důležitá věc :-D

 Recept:

125g práškového cukru
60g kakaa
100g kakaového másla

Rozpustit tuk, ve vodní lázni, do něj přidat kakao i cukr a míchat dokud se nerozpustí (no stála bych tam a míchala ještě teď).

Čokoládu jsem nalila do silikonové formy na chlebíček, na dně se usadilo trochu kakaa, ale aspoň vypadá zajímavě.



Varianty

Moje další pokusy, kdy jsem čokoládu lila do formiček na muffiny, vlevo je přidáno sojové mléko, vpravo je bez jakýchkoliv dalších přísad.

Tady je čokoláda na zlomu, bohužel zatím není konzistence kterou bych ráda, ale to se vypiluje. Zde je přidáno sušené mléko, aby nebyla úplně tmavá.

Právě jsme zjistila že lze udělat čokoládu i s kokosovým tukem... vyzkouším  a uvidím ;-)

2 komentáře:

  1. Ahoj, zkoušela si někdy čokoládu z afrického kakaa? http://www.eshop.ekokoza.cz/Vyroba-domaci-cokolady/Kakao-Afrika.html

    OdpovědětVymazat
  2. Nezkoušela, ale vzhledem k tomu, že jsem čoko maniak, budu muset vyzkoušet :-)

    OdpovědětVymazat