pátek 24. května 2013

Mrkvový koláč - The Daring Baker´s

Moje druhá uskutečněná  výzva The Daring Bakers - Hidden veggies.

Rozhodla jsem se možná nudně, ale pro mrkvový koláč. Ten jsem ovšem obohatila o mandlovou, amaranthovou a špaldovou mouku. Rozmýšlela jsem ještě o přidání Chia gelu, ale už jsem to nechtěla překombinovávat,tak jsem je pak přidala do krému.

Recept:

250g strouhané mrkve
50g špaldové mouky
120g amarantové mouky
100g mandlové mouky (popř. mletých mandlí)
2 lžíce oleje
3 žloutky
140g cukru z kokosových květů

Jak je mým zvykem, smíchala jsem suché a mokré přísady zvlášť, do suchých jsem vmíchala nastrouhanou mrkve a pak přidala vejce s olejem. Vzniklo poměrně tuhé těsto, které jsem dala do silikonové formy a pekla na 175°C 30minut.





Krém:

Krém taky není zcela klasický, máslový ani pudngový.

150ml vody
1 lžíce sušeného sojového mléka
2 lžíce rýžové mouky
1 vrchovatá lžíce cukru z kokosových květů
1 lžíce kokosového oleje
Vše jsem svařila dohromady a nechala zchládnout. Poté jsem přimíchala gel ze semínek Chia, aby to mělo krémovou konzistenci, namísto pudingové. Dala jsem tam cca 50ml, přidávala jsem ho postupně, po lžičkách.




Koláč jsem v polovině rozřízla, natřela krémem, přiklopila vrchním plátem a nechala do druhého dne odležet.


Koláč byl dle všech co ho jedli moc dobrý, chutnal dětem i dospělým, i mě :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat