pondělí 20. května 2013

Tijgerbrood - The Daring Baker´s

Toto holandské pečivo jsem si vybrala jako první z výzev, jelikož nás čekala oslava narozenin s grilovačkou a chtěla jsem ke grilování něco upéct.
V podstatě jde hlavně o pastu, kterou se jakékoliv pečivo potře a měl by vzniknout popraskaný efekt.
Použila jsem základní recept na bílé pšeničné pečivo, upravený tak, abych mohla použít kvásek místo kvasnic.

Recept:

400g žitného kvásku
100ml  teplého mléka
1 lžičku cukru
1 a 1/2 lžičky soli
2 lžíce oleje
400g pšeničné chlebové mouky

Kvásek jsem připravila smícháním  200g žitné celozrnné mouky, 200g vody s 50g kvásku, který mi spává v lednici vždy do té doby než ho potřebuji, Přes noc krásně prokvasil, odebrala jsem zpět do lednice 50g kvásku na pozdější využití a pokračovala dál.

Všechny suroviny včetně kvásku jsem smíchala v domácí pekárně, takže bez práce a nechala asi 3 hodiny kynout.

























Pak jsem vyndala těsto, rozdělila jsem ho na 6 kousků a 2 jsem ještě rozdělila napůl, takže mi vznily 4 větší a 4 menší bochánky. Z větších jsem uválela oválky/bagetky, z menších jsem ukoulela kuličky/bulky.







Nechala jsme asi 2 hodiny kynout v lehce vyhřáté troubě, abych proces kynutí trochu urychlila a až poté jsem je natírala tím nejdůležitějším - "Dutch Crunch toppingem"







Recept na topping, praskající pastu:

1 sáček sušeného droždí
120ml teplé vody
1 lžíce moučkového cukru
1 lžíce oleje
špetka soli
120g rýžové mouky


Vše smíchat, nechat 10 minut uležet a pak potírat libovolné pečivo před vložením do trouby. Pasta na povrchu zatuhne dřív, než se začne pečivo v troubě nafukovat a proto pak popraská. Má i jemně kvasnicovou chuť.
Uvedené množství by prý mělo akorát vystačit na 6 kousků pečiva z 600g mouky, no mě by teda stačila rozhodně i 1/3 a to se mi nezdálo že bych tam toho dávala málo.

 O nějakém rovnoměrném popraskání teda nemůže být řeč, mě se na každém kousku pečiva udělala jedna velká prasklina, na některých kouscích pak ještě jedna menší a pak další miniprasklinky, no i tak to vypadalo zajímavě.




 Součástí výzvy bylo vytvořit z popraskaného pečiva sendvič, který jsem tedy obložila pouze čerstvou okurkou, dresingem a grilovaným masem.

Žádné komentáře:

Okomentovat