neděle 21. července 2013

Semínkový chléb



Když jsem našla tento recept od Maškrtnice, opravdu mne nadchnul, nejen svou jednoduchostí, ale hlavně tolika semínky a jejich namáčením, což je pro tělo mnohem prospěšnější než nenamočená semena a ořechy. Jsem si vědoma toho, že pečením se o něco znovu příjde, každopádně je to dle mého názoru pořád lepší než nic. Namočená a tepelně neupravená semínka si dám třeba do salátu. Oproti originálu jsem jej trochu upravila, jinak originál zde.
Chvíli mi trvalo, než jsem se dopracovala k vyzkoušení tohoto receptu a určitě to nebylo naposledy. Příprava je, pravda, trochu delší, ale pořád kratší než u kváskového pečení. Náročnost: velmi, velmi snadné. Pokud umíte zapnout troubu, poznávat čas a máte doma potřebné suroviny, máte téměř hotovo.

Recept:

110g slunečnicových semínek
30g červené quinoi
90g lněných semínek
145g ovesných vloček
50g dýňových semínek
70g lískových ořechů
1 lžíce Psyllia
1 lžíce Chia semínek
1 lžčika soli
350ml vody
3 lžíce olivového oleje
1 lžíce agávového sirupu



Všechny suroviny se smíchají dohromady a nechají aspoň 12 hodin odpočinout. Semínka a ořechy jsou vytvořeny tak, aby přežily trávicí soustavu. Jsou vybaveny enzymy, které je chrání před natrávením a vstřebáváním. Při namočení a následném klíčení se postupně obsah těchto enzymů snižuje a naopak zvyšuje množství vitamínů, minerálů a jiných důležitých látek. Namočení a klíčení zaručuje nejen snadnější trávení, ale i vyšší nutriční hodnotu.
 Výjimkou jsou makadamiové a para ořechy, tam namáčení nemá smysl.
Já jsem si směs nachystala někdy odpoledne a ráno druhého dne jsem pekla. Několikrát jsem ji v průběhu promíchala, což myslím není nutné. Směs se krásně rozvoněla a slepila se v hustou hmotu, své udělaly rozmočené ovesné vločky i lněné semínko, Psyllium s chia semínka.
Ráno jsem přendala směs do zapékací mísy a pekla dle receptu 20 minut a poté vyklopila na plech a dopekla ještě 30 minut. Opečená semínka opravdu krásně provoněla byt a ta chuť... Nevydržela jsem do vychladnutí a zpevnění a bylo to výborné. Doporučuji vyzkoušet. Tvořivosti se meze nekladou, ořechy a semínka bych použila dle chuti a fantazie. Přidáním více medu či sirupu a snížením množství soli získáte velmi chutnou celozrnnou tyčinku. Zatím jsem si jej ničím nemazala, jedla jsem jej jen tak, samotný. Už se těším na sladkou variantu.


Žádné komentáře:

Okomentovat