pondělí 20. ledna 2014

Datlové kuličky




Jako malá jsem měla datle na jedné návštěvě a vůbec, ale vůbec mi nechutnaly, pamatovala jsem si to ještě do včerejška, ale je to asi rok, co jsem se rozhodla zkoušet i to, co nemám ráda, třeba v jiných úpravách, ale opravdu to párkrát vyzkoušet a až pak se rozhodnout "na beton". Včera jsem se rozhodla znovu vyzkoušet právě datle. Hlavně kvůli jejich sladké chuti a tomu, že se používají v mnoha RAW sladkých receptech. Mám jeden v plánu v nejbližší době vyzkoušet, právě ten jsem chtěla dělat, ovšem po ochutnání základního těsta jsem nevydržela čekat až do doby, než bych celý dezert udělala a proto jsem "jen" uválela kuličky které jsem obalila v mletých mandlích a kakau. Můžu být ráda že jsem je vůbec ukoulela, protože mi dalo dost zabrat, abych těsto nesnědla jen tak z mixéru, ve stoje u linky ..

Recept:
130 g datlí
80 g ořechů
troška vody, kokos, strouhané ořechy, kakao, karob, či co chcete na obalení (není nutné)

Ano, tak jednoduché. V jednoduchosti je opravdu kouzlo. Jen je potřeba mít mixér, který to utáhne. Ořechy jsem mixovala jako první a k nim jsem postupně přidávala na 4 díly nakrájené datle jednu po druhé. I když jsem dala všechny, pořád se to dost nelepilo a proto jsem přidala maličko vody. S vodou opravdu hodně opatrně, záleží určitě i na tom, jaké ořechy se použijí, u vlašských třeba voda nebude ani potřeba. Já měla směs ořechů (mandle, kešu, lískové a para).
Z těsta jsem ukoulela kuličky, bylo tak akorát, že jsem si ani nemusela namáčet ruce. Na obalení jsem použila mandlovou moučku a na část kakao. S obojím jsou kuličky výborné, pro mne osobně jsou sladké, ale jako dezert, kdy nesním celou dávku na posezení, ale pochutnám si na pár kouscích, je to sladké přesně jak potřebuji. Doporučuji ochutnávat v průběhu mixování a datlí přidat či ubrat aby to bylo pro vás sladké akorát.



Žádné komentáře:

Okomentovat