neděle 19. ledna 2014

Pesto



Při přípravě polévky z řapíkatého celeru mi chybělo pesto a než bych pro něj chodila do obchodu, řekla jsem si, že si ho zkusím udělat doma.
Našla jsem spoustu návodů a receptů více-či méně se přibližujících pravému Italskému, i když i tam si prý každá hospodyňka recept upraví dle sebe. Já každopádně vycházela z ingrediencí, které jsem měla nebo které mi chutnají, takže název "Pesto" berte v tomto případě s rezervou. Taky mi ujela ruka při sypání parmazánu...


Recept


80 lístků bazalky
15 g kešu oříšků
60 ml panenského olivového oleje
40 g parmazánu
trocha hrubozrnné soli
2 stroužky česneku

Někde jsem se dočetla, že se vyplatí zapojit ruční práci a opravdu drtit přísady v hmoždíři, tak jsem je vytáhla, ráda používám v kuchyni hrubou sílu. Odreaguji se a vydám přebytečnou energii. Jen na kešu oříšky jsem musela nakonec použít mixér, pokusila jsem je je taky v hmoždíři podrtit, ovšem vynaložené úsilí se bohužel minulo účinkem.
Bazalku jsem nejprve opláchla, nechala okapat a otrhala lístky. Ve hmoždíři jsem podrtila česnek s troškou mořské hrubozrnné soli a postupně jsem přidávala lístky bazalky. Když jsem viděla to množství lístků, jsem si myslela, že na můj malý hmoždíř toho bude moc, ale nakonec jsem zjistila, že byl tak akorát ... naštěstí.
Po rozdrcení 60 lístků bazalky jsem přidala kešu a 20ml olivového oleje a nemohla jsem se najednou rozhodnout, jestli neudělám veganskou variantu, proto jsem nakonec asi 1/3 oddělala a do ní přimíchala cca 10 nebo 20g mandlové moučky a přilila oleje aby to mělo požadovanou hustotu a tuto veganskou variantu jsem si oddělala do skleničky zvlášť.
Potí jsem pokračovala v přidávání lístků a oleje a až nakonec jsem nasypala sýr. No, na mne je to dost sýrové, přesný poměr na váhu nevím, počítala jsem to na lístky, tak mám možná méně bazalky na množství parmazánu, každopádně mi to i tak chutná. Třeba, když bych neoddělávala tu veganskou část, bylo by to akorát, kdo ví, třeba to zjistím příště, spíše ale nebudu dávat sýr vůbec ...
S drcením mi pomáhala dcerka, takže nakonec to nebylo zase až tak fyzicky náročné. Pesto se sýrem do druhého dne dost zhoustlo, takže by se do něj dalo dát určitě více oleje, ale mě vyhovuje tak husté jak je.




Žádné komentáře:

Okomentovat