sobota 8. února 2014

Pšenično-žitný kváskový chléb





Recept z webu www.pavlavtroube.cz
Narazila jsem na úplně úžasné video nejen na založení kvásku, ale hlavně na to, jak na chleba. Vše paní Pavla popisuje dost detailně, hodně toho vysvětluje a hlavně, názorně ukazuje přesně jak to jde, krok za krokem. Mám prostě potřebu šířit tuto stránku dál, jak je jednoduché si doma upíct chleba, který je naprosto chuťově luxusní.

http://www.pavlavtroube.cz/recepty/upec-treba-chleba/zalozeni-kvasku-video.html


Recept


Na rozkvašení jsem postupovala přesně podle receptu, tedy

50g kvásku 
150g žitné chlebové mouky
150g pšeničné hladké mouky





A další den jsem také postupovala skoro dle receptu i videa samozřejmě, vody jsem použila méně než je v receptu a při hnětení jsem používala žitnou chlebovou mouku.

470 g pšeničné hladké mouky
30 g žitné chlebové mouky
200 ml vody
12 g soli
6 g celého kmínu
a samozřejmě těsto z rozkvašení co jsem dělala večer před tím (350g)
žitnou chlebovou mouku na podsypávání při hnětení

Použila jsem 350g rozkvašené mouky protože jsem neodebírala 50g do ledničky na příští použití, už jsem v lednici na přště kvásek měla.
Na to že jsem dávala jen 200ml vody mi přišlo, že jsem dost podsypávala při hnětení, ale myslím že i to, že jsem přidala na podílu žitné mouky udělalo své. Protože chuť, které jsem dosáhla, taková se mi ještě nepovedla. Snad je to i ručním zaděláváním těsta s láskou, kterou jsem do toho vložila. Žádná rychlovka, dohromady jsem chleba "dělala" asi 18 hodin a při hnětení jsem se do toho opravdu položila a s láskou jsem těsto hnětla. Odměna byla mnohem lepší než jsem očekávala, i když jsem si chléb dala skoro po dvaceti hodinách od začátku přípravy.

Žádné komentáře:

Okomentovat