pondělí 24. března 2014

(Ne)obyčejný jablečný štrůdl




Dnes jsem dostala huť na štrůdl a chtěla jsem ho udělat trošku jinak, využít Chia semínka, mouku mám zrovna doma jen hladkou pšeničnou, takže jsem použila tu :-) Těsto je bez chuti, takže by šlo použít i na nějaký slaný závin, nebo pie, příště zkusím třeba se špenátem. Dávka je malá, aby se mi vešlo do Remosky, takže je taková nějaká poloviční, no mě bude stačit...






Recept:

1 lžička chia semínek nabobtnaná ve 25 ml vody
130g mouky
2 lžičky olivového oleje
60 ml vody
1 lžička škrobu

Předem jsem nechala nabobtnat chia semínka, která použiji místo vejce, pro jistotu jsem se rozhodla přidat i lžičku škrobu, aby bylo těsto měkké. Odměřila jsem mouku, přidala škrob, přilila jsem vodu, přidala olej a vypracovala těsto. Při vypracovávání jsem pak podsypala trochu rýžovou moukou (stejně tak potom i při vyvalování. Těsto je hezky nelepivé, dobře se s ním pracuje. Nechala jsem je odpočinout a mezi tím jsem se vrhla na velice jednoduchou náplň.


Náplň:


3 jablka
5 lžic medu
3 vrchovaté lžičky mandlové mouky

Jablka jsem nastrouhala nahrubo i se slupkou, Vezmu celé jablko a dokola strouhám dokud se nedostanu k jadřinci, nic nekrájím, ostrohaný jadřinec pak vyhodím. Přidala jsem med a mandlovou mouku a zamíchala.

Těsto jsem vyválela na tenký plát který jsem pokladla směsí z jablek, volné těsto jsem potřela vodou, aby se k sobě hezky přichytilo, zabalila jsem do štrůdlu a dala píct do Remosky, dokud nezezlátlo.

Žádné komentáře:

Okomentovat