úterý 12. srpna 2014

Ovesné sušenky



Začala jsem preferovat ovesné sušenky, či koláčky, jak chcete. Nejjednodužší recept na ně mám ten, že se smíchají ovesné vločky s rozmixovaným banánem, popřípadě se přidá čokoláda, či ořechy. Absence pšeničné v tomto receptu se mi velice zamlouvá, proto jsem se rozhodla jej lehce obměnit, a udělat čokoládovo-citrusovou variantu. V "Zajíci v krabici", které jsem dostala k narozeninám, jsem měla Baobab prášek. Jedná se o velmi hodnotnou surovinu s citrusovou příchutí, proto jsem obohatila svůj recept právě o tuto složku.

Recept:

200 g ovesných vloček
100 ml mléka
50 g zakysané smetany
30 g nasekané čokolády
20 g vlašských ořechů
50 g medu
1 lžičku Baobab prášku
2 lžičky Psyllia
1/4 lžičky kypřícího prášku
citronová kůra

Nejprve jsem rozmixovala ovesné vločky, do nich jsem přidala Baobab prášek, Psyllium a kypřící prášek. Nastrouhala jsem trošinku citronové kůry kvůli podpoření citrusové chuti Baobabu, dala jsem opravdu málo, asi půl lžičky. Promíchala jsem to a přidala med, zakysanou smetanu a mléko, znovu promíchala a nakonec jsem do hmoty přidala nasekané ořechy a čokolácu. Směs jsem nechala odležet, kvůli vláknině z Psyllia, Baobabu i nasákavosti ovesných vloček. Dalo by se to jíst i tak, v podstatě tam není nic, co by se muselo tepelně upravovat a je to i tak moc chutné, ale já chtěla přece sušenky, tak nesmím být nedočkavá.
Asi po hodině vznikla dost tuhá směs, kterou jsem vlhkýma rukama formovala do kuliček, dala na plech a každou kuličku jsem stlačila do silnější placičky. Množství vyšlo akorát na jeden plech. Pekla jsem při 180°C asi 15 minut, no prostě do zhnědnutí :-) Delší pečení při nižší teplotě způsobí větší křupavost sušenek, mě ujela ruka při rozehřívání trouby, tak byly rychleji.
Dobrou chuť!


1 komentář:

  1. Dobrý den,

    Všimli jsme si, že máte spoustu chutných receptů na vašem blogu a chtěli bychom Vám představit naši novou webovou stránku www.mytaste.cz kde si naši uživatelé mohou vybírat z více než 100 000 posbíraných receptů. Každým dnem narůstá návštevnoť strany.
    Na stránce jsme vytvořili také žebříček Tob blogů, kde najdete všechny přidané blogy a můžete přidat i ten Váš. My zkopírujeme všechny recepty a uživatelé je pak mohou nalézt pomocí našeho vyhledávače. Tím pádem se zvýší návštěvnost Vašeho blogu. Nemusíte se obávat, vše Vám nabízíme zcela zdarma.

    Mytaste.cz má své sesterské webové stránky na celém světě. Budeme velmi rádi když se stanete součástí této velké rodiny.

    V případě že máte nějaké otázky obraťte se na nás.

    S pozdravem,
    Tunde
    info@mytaste.cz

    OdpovědětVymazat