pátek 31. října 2014

Zeleninový quiche


Ve dnešním, podzimním dni jsem si zavzpomínala na Francii a výborný quiche, který jsem tam měla. Něco podobného bych si mohla zkusit udělat zdravě, bez mouky a hodně zeleninové ... :-) Uvidíme, jak se mi můj pokus povede ...
Korpu, těsto, či jak tomu budeme říkat, jsem se rozhodla udělat opravdu zeleninový a ke spojení jsem použila vejce a trochu kokosové mouky na dohuštění hmoty. Náplň jsem již dělala v podstatě klasickoou, tedy smetana a vejce, další ingredience jsou dle aktuální chuti strávníka hodně variabilní.

Těsto:

80g mrkve
60g celeru
120g cukety
2 vejce
20g kokosové mouky
sůl
pepř

Zeleninu jsem nastrouhala na jemném struhadle, přidala vejce, koření a dohustila kokosovou moukou, aby mi to nepřipomínalo jen vaječnou omeletu se zeleninou. Toto množství mi vyšlo na malou zapékací formu, do klasické koláčové bych dala dvojnásobné množství ingrediencí. Korpus jsem dala předpéct do Remosky, neb pro tak malou formu netřeba zapínat celou troubu a přemýšlet, na kolik stupňů to mám péct.
Mezi tím jsem si dala na chvilku předvařit brokolici a umíchala náplň.

Náplň:

2 vejce
100ml smetany ke šlehání
2 sušená rajčata
rajče
brokolice
mozzarella
sůl
pepř
sojová omáčka
sušený česnek

Vejce jsem rozšlehala, přidala koření a přilila smetanu a pokrájená sušená rajčata. Natrhala jsem si mozzarellu a nakrájela rajčata.

Odkryla jsem víko z Remosky a do zapékací formy, na předpečený korpus jsem naskládala brokolici, rajčata a mozzarellu a zalila náplní. Přikryla jsem quiche alobalem, aby se nezačal připalovat než bude hotový a pekla jsem takto půl hodiny.




Žádné komentáře:

Okomentovat