středa 21. ledna 2015

Čokoládové muffiny s červenou řepou



Po odšťavování červené řepy mi zbyla drť, kterou jsem nechtěla jen tak vyhodit a chtěla jsem ji zpracovat, ovšem tak, aby to jedl i zbytek rodiny. Tedy mi nezbylo nic jiného, než ji "schovat" do něčeho lahodného a nebesky dobrého. A co je pro mé děti lákavější než malé bábovičky plné čokolády?

Recept:

1 šálek hladké mouky
1 šálek drtě z červené řepy
1/2 šálku rozmixovaných ovesných vloček
2 vejce
1/2 šálku kakaa
1,5 lžičky prášku do pečiva
1/4 šálku medu
1/4 šálku oleje
1/4 šálku mléka
1/3 - 1/2  šálku Panely
1/3 - 1/2 šálku nasekané čokolády
špetka soli

Panela je ztuhlá třtinová šťáva. Má medovo květinové aroma, je maličko lepivější než třtinový cukr a obsahuje prý 5x více minerálních látek. Samozřejmě se dá nahradit Panela za třtinový, či bílý řepný cukr, který obsahuje až 50x méně minerálních látek. Množství sladidel je potřeba určit podle sladkosti a množství přidané čokolády. Já jsem čokoládu namixovala dost na jemno a muffiny pak byly celé čokoládové, ne s kousky.
Postup přípravy je velice jednoduchý a zvládne ho i dítě, pokud mu nebude divné, co červeného se to tam dává. Všechny suroviny se jednoduše smíchají ve velké míse. Nandáme do papírových košíčků, kterými jsme vyložili formičky na muffiny. Papírové košíčky nejsou nutné, ale mytí nádobí se tím sníží na minimum a děti vybalování baví.





Pekla jsem v horkovzdušné troubě na  160°C asi 20 minut, dokud nebyly koláčky pevné. Po upečení jsou uvnitř ještě vhlké, díky řepě i čokoládě, proto je bezpředmětné zkoušet stav upečení párátkem.


Žádné komentáře:

Okomentovat