pondělí 1. června 2015

Koláč s mátovým krémem a citronovou kůrou


Bylinkám na okně se pěkně daří, neustále piju mátovo-zázvorový čaj, či vodu s mátou a citronem, rozhodla jsem se tedy připravit něco dalšího s mou oblíbenou bylinkou.

Ingredience:

Korpus

50g Panely
100g másla
200g hladké mouky
studená voda

Krém

250g mascarpone
300g zakysané smetany
hrst máty
3 lžíce cukru
kůra z jednoho citronu

Dohotovení

lístky máty
maliny

Postup:

Mouku, Panelu i máslo lehce povolené a na kousky nakrájené, jsem dala do robotu. Jak se zpracovávalo, postupně jsem přilévala vodu, aby se z něj utvořilo těsto, které by šlo rozválet (popřípadě namačkat do formy pokud nevlastníte váleček). Vody jsem přidala asi 60ml, záleží vždy na konzistenci másla, kolik samo o sobě obsahuje vody a také na nasákavosti mouky. 
Těsto vyjde akorát na kulatou formu o průměru 28cm. Dá se do formy vyložené pečícím papírem natlačit, jak jsem předesílala. Nechtělo se mi totiž vytahovat vál a ručně zamačkané těsto má rustikálnější podobu.
Těsto jsem pekla na 180°C asi půl hodiny na střední mřížce. Dalo by se na něj ještě položit pečící papír a vysypat fazole k tomu určené, aby se těsto při pečení nevzdouvalo a nedělalo bubliny. Vzhledem k tomu, že jsem jej nevyvalovala, stejně by mi to nepomohlo.
Mezi tím jsem si připravila mátový cukr: hrst máty jsem zasypala asi třemi lžícemi práškového cukru a ponorným mixérem jsem vše rozmixovala. Tímto cukrem jsem osladila Mascarpone smíchané se zakysanou smetanou tak, aby to bylo dle mé chuti (nezbylo mi ani na dekoraci fotky v řezu) a přidala jsem nastrouhanou citronovou kůru.
Krém jsem nandala na vychlazený korpus a ozdobila lístky máty a malinami.




Žádné komentáře:

Okomentovat